24 Şubat 2007 20:37# 22
Üyelik : 19.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 236
Cevap : autocad püf noktalar
Circle Komutu

Bu komut ile dairesel çizimler oluşturabilirsiniz. Bu işlemi yapabilmek için şu yollardan birini kullanabilirsiniz.
Draw toolbar:
Draw menu : Circle
Komut Satırı: Circle
Specify center point for circle or [3P/2P/TTR (tan tan radius)]: Bir nokta tanımlayın veya bir seçenek giriniz.
Options (seçenekler):
Center Point (merkez nokta)
3P (üç nokta)
2P (iki nokta)
TTR?Tangent, Tangent, Radius (tanjant, tanjant, radüs)
Circle (Center)
Bu seçenekle merkez (center) noktası tanımlayarak çember çizebilirsiniz
Command: circle
Specify center point for circle or [3P/2P/TTR (tan tan radius)]: (çemberin merkez noktasını tanımlayınız)
Specify radius of circle or [Diameter] <30.0000>: 25 (Çemberin yarıçapını tanımlamak için R yazıp yarıçap değerini girin. Çap değerini girmek için doğrudan değer girilebilir.

Eğer bir çizimde daha önceden tanımlanan mevcut değerle işlem yapmak isteniyorsa, direkt ENTER tuşuna basılarak çizim hızlandırılabilir. Farklı bir değer girmek için, yeni değeri girip ENTER tuşuna basılmalıdır.
Circle (3P)
Üç nokta (3P) seçeneği ile çember çizme, çizim alanı üzerinde üç nokta tanımlayarak çember oluşturma işlemi olarak bilinmelidir
Command: circle
Specify center point for circle or [3P/2P/TTR(tan tan radius)]: 3P
Specify first point on circle: Çemberin 1. noktasını tanımla (P1)
Specify second point on circle: Çemberin 2. noktasını tanımla (P2)
Specify third point on circle: Çemberin 3. noktasını tanımla (P3)

Circle (2P)
İki nokta (2P) seçeneği ile çember çizme, çizim alanı üzerinde iki nokta tanımlayarak çember oluşturma işlemidir

Command: circle
Specify center point for circle or [3P/2P/TTR (tan tan radius)]: 2P
Specify first end point of circle`s diameter: (Çemberin 1. noktasını tanımla (P1)
Specify second end point of circle`s diameter: (Çemberin 2. noktasını
tanımla (P2)

Circle (TTR)
Tangent, tangent, radius seçeneği ile çember çizme, çizim alanı içerisinde bulunan çember veya yay nesnelerine teğet çember çizimi için kullanılır

Command: circle
Specify center point for circle or [3P/2P/TTR (tan tan radius)]
Specify point on object for first tangent of circle: (Çemberin 1. noktasını tanımla.
Specify point on object for second tangent of circle: (Çemberin 2. noktasını tanımla.
Specify radius of circle <37.4732>: 60 (Çemberin yarıçapını giriniz.)






24 Şubat 2007 20:40# 23
Üyelik : 19.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 236
Cevap : autocad püf noktalar
Copy Komutu

Nesnelerin kopyalanmasını sağlar.Bu işlemi yapmak için şu yollardan birini kullanabilirsiniz.
modify toolbar:
Shortcut menu: Çizim alanında mouse?a sağ tıklayarak açılacak menüden Copy komutunu seçin
Komut Satırından: copy yazarak,
Command: Copy
select objects: Kopyalanacak nesneleri seçiniz.
select objects: Nesneleri seçtikten sonra ENTER tuşuna basınız.
Specify base point or displacement, or [Multiple]: tekli kopyalama için başlangıç noktasını tanımlayınız.(P1)
displacement or : Kopyalanacak yerin merkez noktasını tanımlayınız. (P2)

Copy (Multiple): Çoklu kopyalama
Nesnelerin birden fazla kopyalanmasını sağlar

24 Şubat 2007 20:41# 24
Üyelik : 19.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 236
Cevap : autocad püf noktalar
Move Komutu

Bu komut ile nesneleri bir yerden başka bir yere taşıyabilirsiniz.
Move komutu seçilen bir veya daha fazla elemanın bir noktadan başka bir noktaya taşınmasını sağlayan bir komuttur

modify toolbar:
modify menu : Move
Shortcut menu:Bu işlemi yapabilmek için, nesneleri seçin, mouse çizim alanında iken sağ tuşa tıklayın açılacak menüden Move komutunu seçiniz.
Komut Satırından: Move
Command: Move
select objects: 1 found (taşınacak nesneleri seçiniz)
select objects: (devam etmek için ENTER tuşuna basınız)
Specify base point or displacement: (taşımanın ikinci noktasını tanımlayınız) or
: (taşımada birinci noktayı kullanınız)
24 Şubat 2007 20:42# 25
Üyelik : 19.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 236
Cevap : autocad püf noktalar
Trim Komutu
Trim komutu ile birbirleriyle kesişen çizim öğelerinin kesişen noktaları arasında kalan ve istenmeyen kısımlarını siler; yani budama yaparsınız.
Budama işleminin gerçekleştirilebilmesi için atılacak kısmın mutlaka bir çizgiyle sınırlandırılmış olması gerekir.
Trim komutu ile budama yapılırken önce budama işlemini sınırlandıran nesneler seçilir, ENTER tuşuna basılarak seçme işlemi tamamlanır, mouse ile nesneler arasında budanacak kısımlar işaretlenir. Budama işlemini tamamlamak için ENTER tuşu ve mouse kullanılabilir
Command: Trim
Current settings: Projection=UCS Edge=Extend
select cutting edges ...
select objects: 1 found
Budama İşlemi İçin
modify menüsünden, Trim komutunu seç.
Budama sınırlarını tanımlayan nesneleri belirleyiniz (1 ve 2) ve ENTER tuşuna basınız.
Nesneler arasında kalan, budamak istediğiniz kısmı mouse ile tıklayınız (3) ve işlemi tamamlamak için ENTER tuşuna basınız.
24 Şubat 2007 20:42# 26
Üyelik : 19.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 236
Cevap : autocad püf noktalar
Offset Komutu

Nesneleri öteleme hareketi yapar. Bu komut ile ayrıca birbirine paralel nesneleri oluşturmak çok kolay olacaktır.
modify toolbar:
modify menu : Offset
Komut Satırından: Offset
Offset komutu girildikten sonra, offsetlenecek nesnenin offsetleme miktarı tanımlanır, offsetlenecek nesneler seçildikten sonra offsetleme yönü belirlenir
Command: Offset
Specify offset distance or [Through] <10.0000>: 15 (offsetleme mesafesi)
select object to offset or : (nesneleri seçme)
Specify point on side to offset: (offsetleme yönü)
select object to offset or : komutu tamamlamak için ENTER?e bas.
24 Şubat 2007 20:43# 27
Üyelik : 19.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 236
Cevap : autocad püf noktalar
Mirror Komutu
Bu komut ile nesneleri aynalar; yani simetrik kopyalarını oluşturursunuz.
Mirror komutunu kullanırken, seçilen çizim elemanlarının simetriğini almak için eksen kabul edilecek bir doğrudan mutlaka faydalanmak gerekir.
Çizimi hızlandırmak için simetrik nesnelerin tamamını çizmek, uzun zaman alabilir. Daha hassas ve hızlı çizimler oluşturmak için nesnelerin simetriği alınabilir
modify toolbar:
modify menu: Mirror
Komut Satırından: Mirror
Command: Mirror
select objects: 1 found (1. nesneyi seçin P1)
select objects: 1 found, 2 total (2. nesneyi seçin P2)
select objects: 1 found, 3 total (3. nesneyi seçin P3)
select objects: 1 found, 4 total (4. nesneyi seçin P4)
select objects: 1 found, 5 total (5. nesneyi seçin P5)
select objects: (devam etmek için ENTER tuşuna basın)
Specify first point of mirror line: (Aynalama için birinci eksen noktasını tanımlayın)
line: (ikinci eksen noktasını tanımla)
delete source objects? [Yes/No] :(Aynalanacak nesnenin silinmesini istemiyor iseniz N, silinmesini istiyorsanız Y modunu seçin)
24 Şubat 2007 20:44# 28
Üyelik : 19.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 236
Cevap : autocad püf noktalar
Fillet Komutu
Fillet komutu; iki doğru, çember, yay, bileşik çizgi elemanının uç noktalarını verilen yarıçap ya da yayla birleştirir
modify toolbar:
modify menu: Fillet
Komut Satırından: Fillet
Yarıçap ya da yay oluşturma işleminde nesnelerin seçilen noktalarının yarıçap/yay oluşturulacak tarafına yarıçap/yay ölçüsünden daha yakın olması gerekir. Aksi halde AutoCAD 2000 hata mesajı vererek işlemi iptal edecektir.
Yay oluşturulacak nesnelerin mevcut çalışma düzleminde (UCS?de) olması gerekir. Nesnelerin farklı Z kalınlığına sahip olmaması gerekir.
Fillet komutunda yarıçap değeri 0 (sıfır) girildiğinde seçilen nesneleri yarıçapsız olarak birleştirir.
24 Şubat 2007 20:45# 29
Üyelik : 19.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 236
Cevap : autocad püf noktalar
Fillet Komutu
Fillet komutu; iki doğru, çember, yay, bileşik çizgi elemanının uç noktalarını verilen yarıçap ya da yayla birleştirir
modify toolbar:
modify menu: Fillet
Komut Satırından: Fillet
Yarıçap ya da yay oluşturma işleminde nesnelerin seçilen noktalarının yarıçap/yay oluşturulacak tarafına yarıçap/yay ölçüsünden daha yakın olması gerekir. Aksi halde AutoCAD 2000 hata mesajı vererek işlemi iptal edecektir.
Yay oluşturulacak nesnelerin mevcut çalışma düzleminde (UCS?de) olması gerekir. Nesnelerin farklı Z kalınlığına sahip olmaması gerekir.
Fillet komutunda yarıçap değeri 0 (sıfır) girildiğinde seçilen nesneleri yarıçapsız olarak birleştirir.

Fillet komutunda, girilen yarıçap değeri komutla tekrar girilip değiştirilene kadar aynı değerle işleme devam eder. POLYLINE komutuyla çizilmiş veya bu özelliğe sahip çizim elemanlarının bütün köşelerine aynı yarıçap oluşturulacak ise Polyline seçeneği ile tek bir işlem de yapılabilir. Çizimde bulunan çember ile çizgiye yay oluşturma sırasında arada bulunan çizgiler kaybolur. Bunu önlemek için FILLET komutundan sonra TRIM seçeneğini kullanınız, aradaki çizgilerin kaybolmasını istemiyorsanız NO TRIM seçeneğini giriniz. Böylece çizgilerin kaybolması önlenecektir.
Options (seçenekler):
First Object (birinci nesne)
Polyline (bileşik çizgi)
Radius (radüs)
Trim (budama)



25 Şubat 2007 11:07# 30
Üyelik : 4.02.2007
Yaş : 38
Şehir : Karabük
Mesaj Sayısı : 307
Cevap : autocad püf noktalar
Arkadaşlar bana eski günlerimi hatırlattınız.İşte birkaç şeyde benden olsun güle güle kullanın

array komutu ile başlayalım autocad de sıkça kullanılan bu komut ile çizdiğimiz objeyi istediğimiz parametrelerde bir dairenin etrafında veya bir doğru üzerinde çoğaltmamıza yarar.

rectangular array bölümünde objenin bir doğrıu üzerinde çoğaltmamızı sağlayan bölüm
rows yanyana kaç nesne olacağını yazdığımız yer columns bölümüne ise kaç katlı olduğunu yazarız zaten bu verileri girdikçe nesnelerin nasıl dizildiğide yanda ki küçük bölümde gösteriliyor.rows ofsette ve cloumns ofsette ise arlarının ne kadar olduğuna karar veriyoruz enson üstte bulunan select objecet ile nesneyi seçip enter ve ok a basıyoruz
25 Şubat 2007 14:25# 31
Üyelik : 12.09.2006
Yaş : 39
Şehir : İstanbul
Mesaj Sayısı : 46
Cevap : autocad püf noktalar
arkadaşlar ilğinizden dolayı teşekkürler ama bilgileri zadece burada paylaşalım.özel msj la değil.ok.

Konu Bilgileri

Konuyu şu anda 3 kişi okuyor ( 0 kayıtlı ve 3 ziyaretçi ) .
makineteknik.com 'da yer alan üyelerin oluşturduğu tüm içeriklerin doğruluğu ve yayınlanması ile ilgili yasal yükümlülükler içeriği oluşturan üyeye aittir. Bu içeriğin, görüş ve bilgilerin yanlışlık, eksiklik veya yasalarla düzenlenmiş kurallara aykırılığından makineteknik.com hiçbir şekilde sorumlu değildir. Sorularınız için içerik sahibi ile irtibata geçebilirsiniz.
b