30 Temmuz 2006 00:00# 1
Üyelik : 17.07.2006
Yaş : 42
Şehir : Kocaeli
Mesaj Sayısı : 44
Konu : Autocad 2007`nin Yeni Komutlarından Bazıları
3DALIGN: ALIGN komutunun, MOVE, COPY komutlarında olduğu gibi, ne yaptığınızı gerçek zamanlı gösteren yeni düzenlemesi.

-3DCONFIG: AutoCAD?in yeni 3 boyutlu grafik sisteminin komut satırından ayarlanmasına yarar.

3DDWF: 3 boyutlu olarak DWF dosyası kaydetmek için diyalog penceresi açar.

3DFLY: AutoCAD ekranını Fly-through konumuna getirir ve XY planında istediğiniz doğrultuda hareket etmenizi sağlar.

3DFORBIT: Eski ORBIT komutunun kısıtlanmamış hali.

3DMOVE: Bu komutla ?@x,y,z? kombinasyonunu kullanmaksızın, Z yönünde taşıma yapabilirsiniz.

3DROTATE: Eski 3DROTATE komutundan farklı olarak, eksenleri görsel olarak seçebilirsiniz.

3DWALK: Bakış açısını etkileşimli olarak değiştirerek çizim içerisinde yürümenizi sağlar.

AECTOACAD: Tüm Architectural Desktop çizim nesnelerini patlatarak, AutoCAD çizimine dönüştürür.

ANIPATH: 3 boyutlu modeliniz içinde, gösterdiğiniz bir patika boyunca kamera dolaştırarak bir animasyon kaydeder.

BREP: 3 boyutlu model nesnelerinin üzerinde yaptığınız işlem tarihçesini silerek daha hafif bir çizime kavuşmanızı sağlar.

CHSPACE: Çizim nesnelerini model boşluğundan kağıt düzlemine aktarır ya da tam tersini yapar.

CONVERTOLDLIGHTS: Eski tip ışıkları ACAD2007 ışığına çevirir.

CONVERTOLDMATERIALS: Eski AutoCAD çizimlerindeki RENDER malzemelerini ACAD2007 malzeme formatına çevirir.

CONVTOSOLID: Kalınlık verilmiş POLYLINE ve CIRCLE nesnelerini katı objelere çevirir.

CONVTOSURFACE: Seçilen nesneleri yüzeye çevirir.

COPYTOLAYER: Herhangi bir katmandaki nesne ya da nesneleri yeni bir katmana kopyalar.

DASHBOARD, DASHBOARDCLOSE: 3 Boyutlu grafik sistemin tüm ayarlarını barındıran araç paletini açar/kapatır.

DISTANTLIGHT: Yeni bir uzak (DISTANT) ışık kaynağı yaratır (RENDER).

DWFADJUST: DWF ayarları.

DWFATTACH: Çizime bir DWF resmi koymak için.

DWFCLIP: Herhangi bir DWF altlığının gösterim sınırlarını belirler.

EXTERNALREFERENCES, EX..REFERENCESCLOSE: Harici blok (XREF) yerleştirmek için araç paletini açar/kapatır.

FLATSHOT: Bakış açınıza göre, ekrandaki 3 boyutlu modelinizin, 2 boyutlu kontür çizimini hazırlar.

GEOGRAPHICLOCATION: Ortam ışığı için coğrafi bir bölge seçilir. Buna göre gün ışığı değerleri atanır.

HELIX: 2 boyutlu spiral ya da 3 boyutlu helezon çizmek için kullanılır.

IMPRINT: 3 boyutlu bir objenin damga izdüşümünü çıkarır.

JOGSECTION: Kesit nesnesine, sürüklenebilir bir parça ekler.

LAYCUR: Seçilen nesnelerin katmanını çalışma katmanına çevirir.

LAYDEL: Seçilen bir katmandaki tüm nesneleri siler ve katmanı çizimden çıkarır.

LAYFRZ: Seçilen nesnelerin, ait oldukları katmanları dondurur.

LAYISO: Seçilen nesnelerin katmanları dışındaki tüm katmanlar kapatılır.

LAYLCK: Seçilen nesnelerin katmanları kilitlenir.

LAYMCH: Seçilen nesnenin katmanını, hedef katmana çevirir.

LAYMCUR: Çalışma katmanı, seçilen nesnenin katmanına çevrilir.

LAYMRG: Seçilen katmanlardaki tüm nesneleri, yeni seçilen bir katmana aktarır.

LAYOFF: Seçilen nesnenin katmanını kapatır.

LAYON: Tüm katmanları açar.

LAYTHW: Tüm katmanları çözer (THAW).

LAYULK: Seçilen nesnenin katmanının kilidini açar.

LAYUNISO: Son LAYISO ile kapatılan katmanları açar.

LAYVPI: Seçilen nesnenin katmanı dışındaki tüm katmanları, sadece içinde bulunduğunuz VIEWPORT ta kapatır.

LAYWALK: Mevcut tüm katmanları çizimde sırayla gösterir.

LIGTHLIST, LIGHTLISTCLOSE: Model boşluğundaki tüm ışıkları listelemek için bir palet açar/kapatır.

LIVESECTION: Seçilen kesit nesnesi üzerinde canlı kesit alma özelliğini açar.

LOFT: Seçilen 2 kontür ile bir hat boyunca uzatılan bir 3 boyutlu katı oluşturur.

MATERIALATTACH: Katmanlara RENDER malzemesi atar.

MATERIALMAP: Seçilen yüzeyde, render malzemesi düzlemsel ayarları için araç tutamakları açar.

MATERIALS, MATERIALSCLOSE: Render malzemesi kütüphane yöneticisi.

PLANESURF: Düzlemsel yüzey yaratır.

POINTLIGHT: Lamba ışığı.

POLYSOLID: 3 boyutlu çoklu katı yaratır.

PRESSPULL: Katıların çevre yüzeylerini çekmeye ya da itmeye yarar.

PYRAMID: 3 boyutlu piramit çizmek için.

RENDERCROP: Render için bir alan seçtirir ve sadece o alanı render yapar.

RENDERENVIRONMENT: Render ayarları Ön ve arka bölgelerin ayarları.

RENDERPRESETS, RPREFCLOSE: Render işlem ayarları.

RENDERWIN: Render yapmadan render penceresini açar.

SECTIONPLANE: 3 boyutlu bir katı için, seçilen düzlemden geçen bir kesit oluşturur.

SPOTLIGTH: Spot ışık.

SUNPROPERTIES, SUNPROPERTIESCLOSE: Güneş özellikleri ayarı (RENDER).

SWEEP: Bir hat doğrultusunda, bir profili tarayarak yeni bir katı oluşturur.

THICKEN: 2 boyutlu bir yüzeye kalınlık vererek 3 boyutlu bir katı oluşturur.

VISUALSTYLES, VISUALSTYLESCLOSE: AutoCAD 2007?nin yeni grafik özelliklerini kullanarak, isim verilmiş ön ayarlar oluşturur.

VSCURRENT: Açık olan VIEWPORT?ta görsel tarz ayarı yapar.

VSSAVE: Görsel tarz ayarı saklar.

WALKFLYSETTINGS: 3DFLY ve 3DWALK komutları için ayarlar.

XEDGES: 3 boyutlu katıların ayrıtlatından yeni tel kafes nesneler oluşturur.


(alıntıdır)
07 Ağustos 2006 00:00# 2
Üyelik : 2.08.2006
Yaş : 38
Şehir : Ankara
Mesaj Sayısı : 30
Cevap : Autocad 2007`nin Yeni Komutlarından Bazıları
arkadasım cok saol emın ol cok ısıme yarıyacak bıde programı bulursam tamamdır..:D

Konu Bilgileri

Konuyu şu anda 1 kişi okuyor ( 0 kayıtlı ve 1 ziyaretçi ) .
makineteknik.com 'da yer alan üyelerin oluşturduğu tüm içeriklerin doğruluğu ve yayınlanması ile ilgili yasal yükümlülükler içeriği oluşturan üyeye aittir. Bu içeriğin, görüş ve bilgilerin yanlışlık, eksiklik veya yasalarla düzenlenmiş kurallara aykırılığından makineteknik.com hiçbir şekilde sorumlu değildir. Sorularınız için içerik sahibi ile irtibata geçebilirsiniz.
b